مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 01:452021-09-14سياسي

در زمینه مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی خلا قانونی نداریم


یک حقوقدان با بیان این که ما در زمینه مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی خلا قانونی نداریم گفت: بنظر می رسد اجرای قانون در پاره ای موارد دنبال نمی شود و با افرادی که در نظام اقتصادی اخلال کردند آن چنان برخورد نشده است و تحت تعقیب قرار نگرفته اند یا اگر هم .

- یک حقوقدان با بیان این که ما در زمینه مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی خلا قانونی نداریم گفت: بنظر می رسد اجرای قانون در پاره ای موارد دنبال نمی شود و با افرادی که در نظام اقتصادی اخلال کردند آن چنان برخورد نشده است و تحت تعقیب قرار نگرفته اند یا اگر هم حکمی در مورد آن ها صادر شده است هنوز اجرا نشده است.

عبدالصمد خرمشاهی در گفت وگو با ایسنا، در ارتباط با اظهارنظر رییس قوه قضاییه مبنی بر این که اگر واقعا می خواهیم با فساد مبارزه کنیم، باید قانون مجازات اخلاگران در نظام اقتصادی به روز شود گفت: این قانون، از سال 1369 تا همین امسال که بعضا الحاقات و اصلاحاتی در آن نیز صورت گرفته است در ظاهر قانون سخت گیرانه ای بوده است.

در ماده 2 این قانون حتی بحث اعدام مطرح شده است و کسانی که قصد ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را داشته باشند و در نظام اقتصادی اخلال کنند اعدام می شوند، اموالشان مصادره می شود و حتی مجازات شلاق دارد پس باید بررسی شود که چرا این قانون نیاز به به روزرسانی باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در زمینه مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی خلا قانونی نداریم

در زمینه مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی خلا قانونی نداریم