مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 02:552021-09-14پزشكي

دوره کمون بیماری هاری امکان دارد تا 15 سال طول بکشد


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عامل ایجاد بیماری هاری ویروس است، گفت: این ویروس به کندی در بدن عمل می کند، دوره کمون آن بسته به محل گزش در برخی اوقات تا 15 سال نیز گزارش شده است.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری معاون سلامت اداره کل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه عامل ایجاد بیماری هاری ویروس است، گفت: این ویروس به کندی در بدن عمل می کند، دوره کمون آن بسته به محل گزش در برخی اوقات تا 15 سال نیز گزارش شده است.

حسین صالحی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه بیماری هاری، یک بیماری مشترک بین انسان و دام است، اظهار کرد: برخلاف تصور عموم که این بیماری تنها از سگ و سگ سانان به انسان منتقل می شود باید گفت که گزش حیوانات دیگر نیز می تواند عامل این انتقال این بیماری خطرناک باشد، یکی از مخازن بیماری هاری حیات وحش است و این بیماری از طریق حیواناتی مانند روباه، گرگ، شغال و .

می تواند به حیوانات اهلی و نیز به انسان منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه در دنیا گزش و خراش ناشی از حمله گربه، بیشترین عامل انتقال بیماری هاری به انسان است، افزود: در دامپزشکان و افرادی که با حیوانات سروکار دارند، گزش گاو، بیشترین عامل انتقال این بیماری است، بنابراین یکی از اقداماتی که باید این افراد انجام دهند، واکسیناسیون علیه بیما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوره کمون بیماری هاری امکان دارد تا 15 سال طول بکشد

دوره کمون بیماری هاری امکان دارد تا 15 سال طول بکشد