مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 03:302021-09-15فرهنگي

انتقاد از یک قانون کهنه سینمایی


کارگردان فیلم «دشت خاموش» که جایزه ای ارزشمند از جشنواره ونیز دریافت کرده است، از قوانین کهنه ای که اجازه نداد مجوز این فیلمش از ویدیویی به سینمایی تبدیل شود انتقاد کرد.

- کارگردان فیلم دشت خاموش که جایزه ای ارزشمند از جشنواره ونیز دریافت کرده است، از قوانین کهنه ای که اجازه نداد مجوز این فیلمش از ویدیویی به سینمایی تبدیل شود انتقاد کرد.

احمد بهرامی که سال گذشته برای فیلم دشت خاموش برنده جایزه افق های جشنواره ونیز شد و از دو روز قبل فیلم خود را در گروه هنر و تجربه اکران کرده است، در گفت وگویی با ایسنا در پاسخ به اینکه چرا فیلمی را که در ونیز و چند جشنواره خارجی دیگر مورد تحسین و تقدیر قرار گرفته در این مقطع رکود سینما و فقط در گروه سینمایی هنر و تجربه با تعداد سینماها و سانس های محدود اکران می کند؟ بیان کرد: اصل ماجرا این است که پروانه ساخت و نمایش فیلم من از ابتدا ویدیویی بود و وقتی پروانه ویدیویی باشد، به ناچار باید فیلم را در گروه هنر و تجربه اکران کرد.

البته من شخصاً مشکلی با این قضیه ندارم، اما معتقدم قانونی که سال هاست در حوزه پروانه ساخت وجود دارد کهنه شده و نیازمند تغییر است.

من به عنوان سازنده فیلمی که اثرش در جشنواره ونیز جایزه گرفته، علاوه براینکه نتوانستم سال گذشته در جشنواره فجر شرکت کنم، الان هم به دلیل داشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتقاد از یک قانون کهنه سینمایی

انتقاد از یک قانون کهنه سینمایی