مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 04:152021-09-15پزشكي

کرونا و قارچ سیاه؛ماسک های اکسیژن عاملی برای ابتلا به قارچ سیاه


استنشاق هاگ های قارچ سیاه از طریق سیستم تنفسی سبب ابتلا به این بیماری می شود، به طور مثال گرد و خاک، کارهای دندانپزشکی و یا ماسکی که بیماران کرونایی برای دریافت اکسیژن در هنگام بستری شدن در بیمارستان استفاده می کنند هم می تواند .

- ایسنا/کردستان یک پزشک در کردستان گفت: استنشاق هاگ های قارچ سیاه از طریق سیستم تنفسی سبب ابتلا به این بیماری می شود، به طور مثال گرد و خاک، کارهای دندانپزشکی و یا ماسکی که بیماران کرونایی برای دریافت اکسیژن در هنگام بستری شدن در بیمارستان استفاده می کنند هم می تواند از علل ابتلا به قارچ سیاه باشد.

دکتر محمد پیری در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: قارچ سیاه با نام علمی موکورمایکوزیس، بیماری است که به دلیل ابتلا به نوعی قارچ از خانواده زایگومیست ها که در طبیعت و خاک هستند، ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه این قارچ ها حتی در بدن انسان های سالم هم می توانند ساکن شوند، اما قابلیت بیماری زایی را از دست می دهند افزود: سیستم ایمنی فرد سالم به حدی قوی است که این قارچ ها در بدن بیماری زایی ایجاد نمی کنند.

این پزشک بیان کرد: در شرایط بیماری مثل نقص سیستم ایمنی که در بیماری کرونا مشاهده می شود، در شرایطی که قندخون به مقدار بسیار زیادی افزایش پیدا کرده و کارکرد ایمنی بدن را پایین آورده و نیز در افرادی که دچار سرطا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا و قارچ سیاه؛ماسک های اکسیژن عاملی برای ابتلا به قارچ سیاه

کرونا و قارچ سیاه؛ماسک های اکسیژن عاملی برای ابتلا به قارچ سیاه