مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 04:452021-09-15اقتصادي

پایگاه های سیار خون مازندران افزایش یابد/ اجرای رزمایش نذر خون


مسئول سازمان بسیج ادارات و کارمندان سپاه کربلا با بیان اینکه مرحله دوم رزمایش اهدای خون هفته دفاع مقدس در استان برگزار می شد، خواستار افزایش واحدهای سیار خون در استان شد.

- ، سرهنگ مجیدرضا شعبانی صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به نیاز مراکز درمانی به فرآورده های خونی و کاهش این ذخایر افزود: با توجه به اینکه مازندران دارای شش مرکز جراحی قلب است و وجود بیماران هموفیلی و تالاسمی و نیز حوداث مترقبه جاده ای، نیاز به فراورده های خونی را افزایش داده است.

وی گفت: سازمان انتقال خون از بسیج درخواست کمک برای تأمین ذخایر خونی کرده است چرا که روند اهدای خون به شدت در حال کاهش بود و سپاه کربلا رزمایش اهدای خون را در در چهار مرحله برنامه ریزی کرده و دستور العمل آن را به کلیه نواحی، شهرستان ها، رده های رزمی، حوزه های مقاومت، پایگاه ها و حتی هیئت های عزاداری ابلاغ کرده است.

وی ادامه داد: در مرحله اول طرح شهید خناری، طبق آمار سازمان انتقال خون در پنج الی شش روز رزمایش ذخایر خونی در آن مدت سه برابر شد و توانستند پاسخگوی نیاز مراکز درمانی و بیمارستان ها را تأمین کنند.

شعبانی یادآور شد: همچنین طبق آمار سازمان انتقال خون در دوره ای که کاهش مراجعه کنندگان به سازمان انتقال خون را شاهد بودند و روند اهدای خون پایین بود با ورود بسیج،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایگاه های سیار خون مازندران افزایش یابد/ اجرای رزمایش نذر خون

پایگاه های سیار خون مازندران افزایش یابد/ اجرای رزمایش نذر خون