مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 05:252021-09-15فرهنگي

برگزاری دومین جشنواره ملی ادبی صابر یزدی/انتشار بانک اطلاعاتی شاعران یزد


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: به منظور رفع مظلومیت از چهره شعر و ادب فارسی، دومین جشنواره ملی ادبی صابر یزدی برگزار می شود.

- ، مجید جوادیان زاده صبح چهارشنبه در نشستی خبری با اشاره به فرا رسیدن روز شعر و ادب فارسی اظهار داشت: مجموعه برنامه هایی با توجه به شرایط کرونایی در نظر گرفته شده که در طول هفته شعر و ادب فارسی اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه شعر زیربنای شخصیتی و هویتی ما را شکل می دهد، افزود: بسیاری از علوم، معارف و اندیشه های عرفانی ما از طریق شعر به نسل های بعدی انتقال یافته و حتی بسیاری از داستان سرایی های ما، در قالب شعر محقق شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از شعر به عنوان خط هویتی ما یاد کرد و ادامه داد: اگر می خواهیم گستت فرهنگی و هویتی اتفاق نیفتد، باید شعر را بالنده کنیم.

جوادیان زاده تصریح کرد: امروز حس می کنیم که شعر گاهی مظلوم واقع شده و لابه لای هنرهای دیگر گم می شود و این سزاوار کشور ما نیست که فرهنگ و تاریخش با شعر آمیخته و عجین شده است.

به دنبال ایجاد برنامه های ریشه دار ادبی هستیم وی تاکید کرد: بر این اساس به دنبال ایجاد برنامه های ریشه دار ادبی بوده ایم و با توجه به اینکه فعالیت های پراکنده ای انجام شده و برند شعری و جریان شعری اثرگذار نداشته ایم به همین دلیل برای اولین بار در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دومین جشنواره ملی ادبی صابر یزدی/انتشار بانک اطلاعاتی شاعران یزد

برگزاری دومین جشنواره ملی ادبی صابر یزدی/انتشار بانک اطلاعاتی شاعران یزد