مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 05:252021-09-15سياسي

آغاز نشست شورای وزرای خارجه، دفاع و دبیران شورای امنیت پیمان امنیت جمعی+تصاویر


نشست مشترک شورای وزرای امور خارجه، دفاع و کمیته دبیران شورای امنیت کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، نشست مشترک وزرای امور خارجه، دفاع و کمیته دبیران شورای امنیت سازمان پیمان امنیت جمعی در شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان به ریاست سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه این کشور آغاز شد.

وزیر امور خارجه تاجیکستان در افتتاح این نشست، موضوعات مورد بحث را مهم ارزیابی کرد و گفت: وضعیت نظامی و سیاسی منطقه تحت مسئولیت سازمان پیمان امنیت جمعی اتخاذ تصمیمات لازم را می طلبد.

بنابراین تصمیماتی که امروز مورد توافق قرار می گیرد، فردا در نشست شورای سران سازمان به تایید خواهد رسید.

مهرالدین اظهار داشت: تاجیکستان به طور پیگیرانه اجرای اولویت های تعیین شده توسط امامعلی رحمان به عنوان ریاست دوره ای سازمان پیمان امنیت جمعی را دنبال کرد.

تاجیکستان در انجام فعالیت های خود، اصول برابری حقوق، احترام متقابل و مهم دانستن نظر و موضع هر یک کشور عضو را مبنا قرار داد.

وی در ادامه افزود: طی مرحله سپری شده پس از نشست قبلی شورای سران سازمان، در نتیجه اقدامات هماهنگ کشورهای عضو پتانسیل سازمان و جایگاه و وجهه بین المللی آن تقویت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز نشست شورای وزرای خارجه، دفاع و دبیران شورای امنیت پیمان امنیت جمعی+تصاویر

آغاز نشست شورای وزرای خارجه، دفاع و دبیران شورای امنیت پیمان امنیت جمعی+تصاویر