مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 06:552021-09-15اجتماعي

تالاب شیرین سو تا پنج سال شکار ممنوع شد


معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: هرگونه تیراندازی و شکار در منطقه شکار ممنوع تالاب شیرین سو شهرستان کبودراهنگ از مرداد ماه سال جاری به مدت پنج سال آینده ممنوع شد.

- مهدی صفی خانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه این اقدام به استناد ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست صورت گرفته است، افزود: این منطقه به دلیل شرایط زیستی از جمله محل فرود و زیست پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی اضافه کرد: گاهی مواقع شاهد حضور طولانی مدت پرندگان مهاجر در این تالاب و جوجه آوری نیز هستیم، علاوه بر این منابع آبی تأمین کننده آب این تالاب چشمه همجوار با آن و روان آب های سطحی است که در فصل های پر بارش جاری می شود.

صفی خانی درباره شکار ممنوع شدن برخی مناطق مطرح کرد: به دنبال شناسایی استعدادهای بعضی از مناطق توسط کارشناسان محیط زیست در زمینه وضعیت اکوسیستم و حیات وحش مناطق، اقدامات لازم برای ممنوعیت شکار در آن مناطق صورت می گیرد.

معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان ادامه داد: در برخی مواقع مناطق شکار ممنوع شاید از نظر زیستی شرایط لازم را نداشته باشند اما به دلیل حفظ گونه های دیگری مثل پلنگ آن منطقه شکار ممنوع اعلام شده تا طعمه و شکار مورد نیاز این گونه درنده ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاب شیرین سو تا پنج سال شکار ممنوع شد

تالاب شیرین سو تا پنج سال شکار ممنوع شد