مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 07:102021-09-15اقتصادي

هیئت لابی گران حافظ انحصار!


به محض تصویب فوریت بررسی «تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب وکار»، متولیان صنف وکالت رسید به چنان جوش و خروشی افتادند که مشابه آن تا کنون برای هیچ یک از مسائل حقوق عامه رخ نداده بود.

- خبرگزاری فارس؛ یادداشت میهمان ـ محمد علیرضایی: بیش از 23 سال است که کانون های وکلا با تعیین ظرفیت های غیر اصولی و غیر کارشناسانه، علاوه بر اینکه از ورود تعداد بسیاری از زیادی دانش آموختگان مستعد حقوق به حرفه وکالت جلوگیری نموده اند، با پایین نگاه داشتن سرانه وکیل و عرضه خدمت در بازار خدمات حقوقی، موجب بالا رفتن هر چه بیشتر هزینه حق الوکاله شده اند.

این در حالی است که امروزه بسیاری از اقشار متوسط و ضعیف جامعه به دلیل عدم تمکن مالی از گرفتن وکیل محروم هستند یا در صورتی هم که مجبور به گرفتن وکیل باشند، باید زیر بار هزینه های سرسام آور آن بروند.

به طور مثال جالب است بدانیم که مطابق با اطلاعات بودجه خانوار سال 99، دهک دوم درآمدی کشور، به طور متوسط بیش از 50% از درآمد سالانه خود صرف هزینه حق الوکاله نموده است.

این آمار زمانی که در کنار اظهارنظر جناب آقای شهبازی نیا، رییس سابق اتحادیه سراسری کانون ها وکلای دادگستری، مبنی بر اینکه بیش از 90% پرونده ها بدون وکیل به دادگاه می روند، قرار گیرد، معنادارتر خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیئت لابی گران حافظ انحصار!

هیئت لابی گران حافظ انحصار!