مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 09:452021-09-15اقتصادي

جزییات تازه درباره وام ودیعه مسکن


آخرین گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار اجاره، از کاهش تعداد قراردادهای اجاره خبر می دهد، اما این موضوع، نویدبخش خبر خوشایندی در بازار مسکن نیست؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، گزارش تحولات بازار مسکن در مردادماه نشان می دهد که شاخص کرایه مسکن اجاری در شهر تهران و کل مناطق شهری رشدی به ترتیب معادل 37.

8 و 41.

2 درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل داشته است.

در این شرایط، در حال حاضر مستاجران ناچار به تصمیم گیری ها و انتخاب های تازه شده اند؛ فروش دارایی و سرمایه گذاری برای تامین هزینه اجاره و کوچ به محلات پایین دست و حواشی شهرها و حتی مهاجرت به شهرها و شهرک های حومه، از جمله انتخاب های ناگزیر مستاجران در ماه های اخیر است.

برخی گزارش ها نشان می دهد که تورم نقطه به نقطه بازار اجاره شهر تهران، از 100 درصد هم گذشته و به نظر می رسد همین موضوع، عامل مهم در کاهش تعداد معاملات اجاره بوده است؛ چراکه صاحب خانه ها برای فرار از مصوبه اجاره ای دولت، به صورت توافقی با مستاجران، قراردادهای سررسید شده را تمدید کرده اند.

این در حالی است که براساس مصوبه ستاد مقابله با کرونا که از مرداد 1399 تاکنون لازم الاجراست، قراردادهای اجاره سررسید شده در دوره کرونا باید به صورت خودکار و با رعایت سقف نرخ مصوب برای یک سال دیگر تمدید شود و این الزام تا 3 ماه پس از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تازه درباره وام ودیعه مسکن

جزییات تازه درباره وام ودیعه مسکن