مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 15:502021-09-15اقتصادي

فعلا نیازی به تغییر نرخ سود بانکی نیست/ رشد 12.4 درصدی پایه پولی تا پایان مرداد


در گزارش ماهانه متغیرهای کلان اقتصادی بانک مرکزی آمده است: با توجه به کاهش انتظارات تورمی و لذا کاسته شدن از شدت منفی بودن نرخ سود حقیقی، فعلا ضرورتی برای تغییر نرخ سود سیاستی دیده نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس به نقل از در راستای دستیابی به اهداف و ماموریت های یاد شده در مردادماه 1400 به شرح زیر ارائه می شود: 1- تحولات اقتصاد کلان تورم ماهانه شاخص بهای کالاها و خدمات مصرفی در مردادماه عمدتاً تحت تاثیر گروه مسکن، آب، برق و گاز و سایر سوخت ها قرار داشت؛ به گونه ای که این گروه 44.

3 درصد از تورم این ماه را تشکیل داده است.

در رتبه های بعدی گروه های خوراکی ها و آشامیدنی ها و حمل و نقل قرار دارند که بیشترین سهم از تورم مرداد را به خود اختصاص دادند.

بررسی تورم ماهانه به تفکیک گروه های اختصاصی کالا و خدمت نیز نشان می دهد که اگرچه اقلام گروه خدمت از تورم ماهانه بالاتری برخودار بودند، اما اقلام گروه کالا سهم تورم بالاتری را در مردادماه تجربه کردند.

اقلام گروه خوراکی ها و آشامیدنی ها و اقلام کالایی گروه حمل و نقل بیشترین تاثیر را بر تورم ماهانه گروه اختصاصی کالا داشتند.

بر اساس آخرین اطلاعات رسمی منتشره از سوی گمرک جمهوری اسلامی ایران، طی پنج ماهه نخست سال جاری ارزش صادرات گمرکی در حدود 17.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعلا نیازی به تغییر نرخ سود بانکی نیست/ رشد 12.4 درصدی پایه پولی تا پایان مرداد

فعلا نیازی به تغییر نرخ سود بانکی نیست/ رشد 12.4 درصدی پایه پولی تا پایان مرداد