مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 شهریور 1400 ساعت 18:352021-09-15سياسي

فرهنگ را به سیاست آلوده نکنید


جعفرشجاع کیهانی با بیان روایتی درخصوص وضعیت فرهنگ در فضای آکادمیک و جامعه، از دولت جدید می خواهد تا فرهنگ را به سیاست آلوده نکند و معیشت اهالی فرهنگ را در اولویت قرار دهد.

- جعفرشجاع کیهانی با بیان روایتی درخصوص وضعیت فرهنگ در فضای آکادمیک و جامعه، از دولت جدید می خواهد تا فرهنگ را به سیاست آلوده نکند و معیشت اهالی فرهنگ را در اولویت قرار دهد.

این عضو هیئت علمی فرهنگستان زبان و ادب فارسی در گفت وگو با ایسنا، درباره وضعیت فرهنگ و ادبیات به ویژه در فضای آکادمیک آن در دولت دوازدهم اظهار کرد: می خواهم به پیش تر از چهار سال گذشته اشاره کنم که البته چهار سال گذشته را هم دربرمی گیرد.

اگر منظور از آکادمیک، شیوه و محیط دانشگاهی باشد، متاسفانه دانشگاه ها به سبب مسئله امتیاز و چاپ مقاله در مجلات به اصطلاح علمی - پژوهشی به نوعی سطح علمی را کاهش داده اند و به جای این که تولید علم را در نظر بگیرند، نوعی رقابت چاپ مقاله و کتاب در نظر گرفته می شود که این البته آفت بزرگی است.

او در عین حال گفت: اگرچه کتاب های متعددی از حوزه دانشگاه نشر یافته، اما شمار اندکی از آن ها قابل اعتنا و تامل هستند و این بی شک به همان دادوستدهای امتیاز و به اصطلاح کسب رتبه های علمی دانشگاهی برمی گردد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرهنگ را به سیاست آلوده نکنید

فرهنگ را به سیاست آلوده نکنید