مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 04:402021-09-16اقتصادي

90 هزار هکتار کشت دوم و رتون برنج در مازندران انجام شد


رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران میزان تولید شلتوک را در استان یک میلیون و 300 هزار تن ذکر کرد و گفت: 90 هزار هکتار زیرکشت دوم و رتون برنج در استان رفته است.

- عزیزاله شهیدی فر با اشاره به تولید بیش از 7.

5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان گفت: 10 درصد ارزش تولید ناخالص ملی کشور را بخش کشاورزی به خود اختصاص داده است و باید تلاش کنیم تولید انواع محصولات اقتصادی و استراتژیک را گسترش دهیم.

وی برنج، مرکبات و دام و طیور را جزو محصولات استراتژیک و اقتصادی ذکر کرد و گفت: برنج از جمله محصولات مهم به شمار می رود و در سال های اخیر، مکانیزاسیون سبب سهولت کار برنجکاری شده است.

وی افزایش هزینه های تولید را از جمله دغدغه ها بیان کرد و گفت: به رغم فراز و نشیب ها و تنش های های آبی شاهد افزایش سطح شالیزارها و رشد سطح کشت ارقام پرمحصول در استان بودیم و سطح کشت ارقام پرمحصول از 47 هزار هکتار به 67 هزار هکتار رسیده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه اطلاع رسانی جهاد کشاورزی مازندران، شهیدی فر با بیان اینکه در کشت اول پیش بینی تولید یک میلیون و 300 هزار تن شلتوک محقق شد، گفت: 99 درصد شالیزارهای استان برداشت و به بازار عرضه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: در مناطقی که با کم آبی مواجه نبودیم، 90 هزار هکتار شامل 45 هزار هکتار کشت دوم و مابقی رتون در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 هزار هکتار کشت دوم و رتون برنج در مازندران انجام شد

90 هزار هکتار کشت دوم و رتون برنج در مازندران انجام شد