مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:352021-09-16سياسي

«رییسی» عازم تاجیکستان شد


رییس جمهور به دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان و به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای عازم دوشنبه، پایتخت این کشور شد.

- ، حجت الاسلام سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور ظهر امروز (پنجشنبه 25 شهریور ماه) به دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان و به منظور شرکت در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای با بدرقه معاون اول رییس جمهوری، عازم دوشنبه شد.

رییسی، در نخستین سفر خارجی خود، به دعوت رسمی امام علی رحمان همتای تاجیک خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به این کشور سفر کرد.

سازمان همکاری شانگهای سال 2001 میلادی با هدف مقابله با تروریسم و افراط گرایی و همکاری فزاینده اقتصادی ایجاد شد و جمهوری اسلامی ایران تاکنون یکی از اعضای ناظر آن بوده است.

رییسی، در این سفر علاوه بر شرکت در اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای، دیدارهای دوجانبه ای نیز با سران و رؤسای هیئت های حاضر در این اجلاس خواهد داشت.

وزرای امور خارجه، نیرو، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دادگستری رییس جمهور را در سفر به تاجیکستان همراهی می کنند.

رییسی همچنین پس از شرکت در اجلاس شانگهای، پیرو دعوت رسمی رییس جمهور تاجیکستان، دیداری دوجانبه با همتای تاجیک خود خواهد داشت و هیئت های عالی رتبه دو کشور در جل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«رییسی» عازم تاجیکستان شد

«رییسی» عازم تاجیکستان شد