مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-16سياسي

آخرین توصیه رضاشاه به فروغی چه بود؟


«هر چند دیگر میدانی به نام 25 شهریور در تهران و هیچ جای دیگر ایران نیست اما از این روز نمی توان یاد نکرد زیرا 80 سال قبل را فرایاد می آورد که شاه ایران آشفته و سراسیمه چاره ای جز ترک کشور ندید.

- هر چند دیگر میدانی به نام 25 شهریور در تهران و هیچ جای دیگر ایران نیست اما از این روز نمی توان یاد نکرد زیرا 80 سال قبل را فرایاد می آورد که شاه ایران آشفته و سراسیمه چاره ای جز ترک کشور ندید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در یادداشتی در عصر ایران به قلم مهرداد خدیر آمده است: امروز 25 شهریور 1400 خورشیدی هشتادمین سالروز وقوع یکی از مهم ترین و فراموش ناشدنی ترین نقاط تاریخ ایران است؛ روزی که رضاشاه رفت و به واقع ناچار شد برود تا هم سلطنت در خانواده او ادامه یابد و هم در گرماگرم جنگ جهانگیر دوم تمامیت ارضی ایران حفظ شود.

25 شهریور 1320 روس ها به تهران نزدیک شده بودند رضاشاه شب قبل تا صبح نخوابیده بود و سراسیمه قدم می زد.

البته عادت و علاقه غریبی داشت به قدم زدن و ایستادن به جای نشستن.

حتی هنگامی که بزرگان فرهنگ را دعوت می کرد از تاریخ و ادبیات برای او بگویند، راه می رفت و می شنید تا جبران کم توانی او باشد در خواندن.

شبی که به گفته محمود فروغی در گفت وگو با حبیب لاجوردی - تاریخ شفاهی هاروارد - در رادیو بی بی سی توصیف شاه بادمجان فروش هم برای رضاشاه به کار رفت؛ طعنه ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین توصیه رضاشاه به فروغی چه بود؟

آخرین توصیه رضاشاه به فروغی چه بود؟