مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 07:202021-09-16سياسي

احیای 3 رشته منسوخ صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد


معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای 3 رشته صنایع دستی فراموش شده نمدمالی، جاجیم بافی و گلیم مشته به عنوان رشته های بومی استان با انجام آموزش های تخصصی آغاز شده است.

- ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: احیای 3 رشته صنایع دستی فراموش شده نمدمالی، جاجیم بافی و گلیم مشته به عنوان رشته های بومی استان با انجام آموزش های تخصصی آغاز شده است.

محمدکاظم رحمانی افزود: 12 کارگاه مهارتی برای آموزش این سه رشته بومی در نقاط مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد راه اندازی شده است.

وی از برگزاری دوره های آموزشی صنایع دستی با هدف احیاء هنرهای منسوخ شده در استان خبر داد و اظهار کرد: به شرکت کنندگان در این دوره های آموزشی گواهی مهارت و سپس تسهیلات بانکی ارزان قیمت به منظور راه اندازی کارگاه های خانگی اعطاء و همچنین از علاقه مندان برای برپایی دوره مهارتی بهره گرفته می شود.

معاون صنایع دستی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: نمدمالی با استفاده از پشم گوسفند تولید شده که در صورت احیای آن افزون بر رونق تولید منجر به گرمی بازار فروش پشم عشایر به قیمت واقعی نیز می شود.

رحمانی بیان کرد: گلیم مشته نیز نوعی گلیم یکرو بافت است که می تواند در صورت تولید انبوه سرمایه اقتصادی خوبی برای زنان ایجاد کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای 3 رشته منسوخ صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد

احیای 3 رشته منسوخ صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد کلید خورد