مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 شهریور 1400 ساعت 13:252021-09-16بين الملل

هشدار چین علیه معاهده نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا


سخنگوی وزارت امور خارجه گفت، معاهده نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا صلح و ثبات منطقه را تضعیف کرده و به شدت غیرمسئولانه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، ، ژائو لیجیان سخنگوی این وزارتخانه گفت: همکاری میان ایالات متحده، انگلیس و استرالیا در زمینه زیردریایی های اتمی، به طور جدی صلح و ثبات منطقه را تضعیف، رقابت تسلیحاتی را تشدید و تلاش های بین المللی در زمینه عدم گسترش سلاح های اتمی را تضعیف کرد .

این مقام چینی افزود: صادرات فناوری به شدت حساس زیردریایی های اتمی به استرالیا توسط ایالات متحده و انگلیس یک بار دیگر ثابت می کند که آن ها از صادرات اتمی خود به عنوان ابزاری برای بازی های ژئوپولتیک و اتخاذ استانداردهای دوگانه استفاده می کنند .

لیجیان متذکر شد: این اقدامات به شدت غیرمسئولانه هستند.

استرالیا به عنوان یک کشور فاقد سلاح اتمی تحت معاهده منع گسترش سلاح های اتمی (NPT) و عضو معاهده منطقه عاری از سلاح اتمی در جنوب اقیانوس آرام، اکنون فناوری زیردریایی های اتمی دارای ارزش راهبردی و نظامی را وارد می کند .

این دیپلمات چینی در ادامه گفت: جامعه جهانی از جمله کشورهای همسایه استرالیا کاملاً این حق را دارند این سوال را مطرح کنند که آیا استرالیا در عمل به تعهدات خود در زمینه عدم گسترش سلاح های اتمی پایبند است؟ چین توجه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار چین علیه معاهده نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا

هشدار چین علیه معاهده نظامی آمریکا، انگلیس و استرالیا