مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 05:002021-09-17اقتصادي

تغییرات آب و هوایی 216 میلیون نفر را مجبور به مهاجرت می کند


نتایج بررسی ها نشان می دهد، تغییرات آب و هوایی می تواند 216 میلیون نفر را تا سال 2050 مجبور به مهاجرت و ترک خانه های خود کند تا از سیل، کم آبی و کاهش تولید محصولات در امان بمانند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از دیلی میل، گزارش بانک جهانی که روز دوشنبه منتشر شد نشان می دهد، تغییرات آب و هوایی می تواند 216 میلیون نفر را تا سال 2050 مجبور به مهاجرت و ترک خانه های خود کند تا از سیل، کم آبی و کاهش تولید محصولات در امان بمانند.

به گفته کارشناسان، از سال 2030 نقاطی که به شدت تحت تأثیر تغییرات آب و هوایی، ناحیه های دارای حرارت و تابشگری شدید هستند ظهور می کنند و از همین سال مهاجرت در اثر تغییرات آب و هوا آغاز می شود.

  بررسی ها نشان می دهد، موج مهاجرت داخلی هم بر مناطق فرستنده و  هم دریافت کننده فشار وارد می کند؛ آفریقایی های صحرای آفریقا بیش از مناطق دیگر تحت تأثیر این واقعه هستند و تقریباً 40 درصد از کل مهاجران اقلیمی را تشکیل می دهند.

گزارش جدید بانک جهانی تأثیر افزایش سطح دریا، کمبود آب و کاهش بهره وری محصولات را در شش منطقه الگوبرداری کرده و به این نتیجه رسید که نقاط بحرانی مهاجرت اقلیمی تا سال 2030 پدیدار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات آب و هوایی 216 میلیون نفر را مجبور به مهاجرت می کند

تغییرات آب و هوایی 216 میلیون نفر را مجبور به مهاجرت می کند