مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 شهریور 1400 ساعت 08:302021-09-17فرهنگي

سینمای تجربی از خطر حاکمیت مخاطب بر سینما می کاهد/ نباید بترسیم


شهرام مکری نویسنده و کارگردان سینما بیان کرد که ساختن فیلم تجربی به سینما کمک می کند چراکه این ایده را با خود به همراه دارد که دست از ترس برداریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی انجمن سینمای جوانان ایران، نشست برخط فرضی انجمن سینمای جوانان ایران با حضور شهرام مکری و اجرا و کارشناسی تی یام یابنده به موضوع فرم و چرایی ساختن فیلم تجربی اختصاص یافت.

مکری در ابتدای این نشست گفت: علاقه من به سینما مثل بسیاری از هنرمندان دیگر به آثار کلاسیک بازمی گردد و از طریق تماشای فیلم به سینما جذب شدم و جزو دسته افرادی نبودم که برای بیان ایده ها و نقطه نظراتشان به مدیوم سینما وارد شده اند.

این دسته اگر فیلم نسازند، نقاشی می کشند یا شعر و کتاب می نویسند اما من که جز دسته اول هستم، هیچ ایده و تصوری ندارم که در صورت فیلم نساختن چه کار دیگری می توانم انجام دهم.

این کارگردان ادامه داد: علاقه جدی من به سینماگر شدن به دوران پست مدرنیسم سینما باز می گردد و جریاناتی مانند آزاد شدن ویدیو در ایران و تماشای حجم زیادی از آثار سینمایی نیز باعث این علاقه مندی شد تا دستور زبان سینما را بیاموزم.

مسیری را که انتخاب و دنبال کردم، در دانشگاه نیز ادامه دادم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سینمای تجربی از خطر حاکمیت مخاطب بر سینما می کاهد/ نباید بترسیم

سینمای تجربی از خطر حاکمیت مخاطب بر سینما می کاهد/ نباید بترسیم