مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 05:052021-09-18اقتصادي

کشت پنبه سودی عاید کشاورزان گلستانی نکرد


رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال با وجود قیمت مناسب پنبه اما خشکسالی باعث کاهش عملکرد این محصول شد و به همین علت عایدی که کشاورزان پنبه کار به دست آوردند، - ایسنا/گلستان رییس اداره پنبه و دانه های روغنی جهادکشاورزی گلستان گفت: امسال با وجود قیمت مناسب پنبه اما خشکسالی باعث کاهش عملکرد این محصول شد و به همین علت عایدی که کشاورزان پنبه کار به دست آوردند، جوابگوی هزینه های آنها نشد.

علی موسی خانی در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: در سال های اخیر شاهد افزایش سطح زیر کشت پنبه در استان هستیم به طوری که سطح زیر کشت این محصول از 10 هزار هکتار در 3 سال قبل، سال گذشته به 21 هزار هکتار رسید.

وی بیان کرد: امسال نیز پیش بینی می شد که 30 هزار هکتار پنبه در استان کشت شود و برای همین مقدار نیز بذر و کود تدارک دیده شد اما با توجه به شرایط خشکسالی و کاهش آب سدها، این امر محقق نشد و سطح زیر کشت به حدود 18 هزار هکتار رسید.

رییس اداره پنبه و دانه های روغنی گلستان خاطرنشان کرد: از همین مقدار سطح کشت شده پنبه نیز با توجه به تداوم خشکسالی، محصولات با حداقل آبیاری به مرحله تولید و برداشت رسید و عملکردی که شاهد آن هستیم جوابگوی هزینه ها نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پنبه سودی عاید کشاورزان گلستانی نکرد

کشت پنبه سودی عاید کشاورزان گلستانی نکرد