مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 06:402021-09-18فرهنگي

کوچک زاده: شعر و ادب فارسی فرصتی برای بازیابی هویت اصیل ایرانی اسلامی است


رییس حوزه هنری یزد با اشاره به ضرورت پاسداری از فرهنگ اسلامی، گفت: شعر و ادبیات، پایه و اساس رشد، پیشرفت و بالندگی رشته های هنری است.

- محمدصالح کوچک زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس از یزد، با گرامیداشت 27 شهریور؛ روز شعر و ادب پارسی و روز بزرگداشت استاد شهریار، ضمن قدرانی از تلاشگران عرصه شعر و ادبیات که مخلصانه و متعهدانه در این حوزه قلم می زنند، این روز را فرصتی مغتنم برای مرور و بازیابی زبان شیرین فارسی و فرهنگ و هویت اصیل ایرانی اسلامی دانست.

وی با اشاره به تأثیر استاد شهریار در اعتلای شعر و ادب فارسی، تعهد، تواضع، اخلاص، سخت کوشی، عشق به اهلبیت(ع)، ولایتمداری و اشراف بر ادبیات کهن ایران و قالب‎های شعری معاصر و نو را از جمله ویژگی های این شاعر انقلابی برشمرد و بر شناخت هرچه بیشتر آثار و اندیشه این شاعر دوگانه زبان فارسی و ترکی تأکید کرد.

رییس حضوری با تعداد محدود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی و هم به صورت مجازی برگزار شده و در حال برگزاری است.

وی تربیت نیروهای مستعد، دغدغه مند و کارآمد در حوزه شعر و ادب و سایر رشته های هنری را یکی از اولویت های حوزه هنری یزد عنوان کرد و گفت: با تولید محتوای غنی بر پایه تفکر و اندیشه و اشاعه و انتقال آن به سایر بخش های هنری، بهتر و مؤثرتر می توان از دریچه هنر با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوچک زاده: شعر و ادب فارسی فرصتی برای بازیابی هویت اصیل ایرانی اسلامی است

کوچک زاده: شعر و ادب فارسی فرصتی برای بازیابی هویت اصیل ایرانی اسلامی است