مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 07:152021-09-18سياسي

مدعی کامل بودن طرح الزام به ثبت اموال غیرمنقول برای حل مشکلات مردم نیستیم


در حالی که رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول را راهکاری برای حل معضل اعتبار معاملات قولنامه ای می داند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برنامه عیار شبکه افق با حضور موسی غضنفرآبادی رییس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس و سید حسن موسوی فرد، کارشناس اقتصادی به بررسی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول پرداخت.

در ابتدای این برنامه، موسوی فرد درباره نقاط ضعف طرح الزام به ثبت معاملات اموال غیر منقول گفت: در حال حاضر بسیاری از اراضی کشاورزی از حیث مساحت زیرحد نصاب فنی هستند و مالکان این اراضی نمی توانند سند دریافت کنند و در نتیجه نمی توانند معامله رسمی انجام دهند، این در حالی است که در این طرح این موضوع تعیین تکلیف نشده است.

وی ادامه داد:  همچنین بعضی املاک هستند که گواهی پایان کار ندارند و به همین دلیل امکان صدور سند رسمی برای این املاک وجود ندارد.

با بی اعتبار شدن معاملات عادی در این طرح، این اشخاص دچار مشکل می شوند.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به بی توجهی طرح به عرف معاملاتی مردم، اظهار داشت: در حال حاضر که دفاتر اسناد رسمی و امکان معامله رسمی فراهم است، تمام معاملات ملکی مردم با تنظیم یک قولنامه عادی شکل می گیرد و صرفاً نزدیک نیمی از این معاملات دست آخر پس از انجا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدعی کامل بودن طرح الزام به ثبت اموال غیرمنقول برای حل مشکلات مردم نیستیم

مدعی کامل بودن طرح الزام به ثبت اموال غیرمنقول برای حل مشکلات مردم نیستیم