مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 07:252021-09-18فرهنگي

برای «شهریار» موسیقی هیچ وقت مبتذل نشد/ روایتی از یک وابستگی!


فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده موسیقی ایرانی شهریار را شاعری توصیف کرده که بیان احساس به وسیله موسیقی را از شعر موثرتر می دانست.

- ، فرهاد فخرالدینی آهنگساز و رهبر ارکستر شناخته شده کشورمان چندی پیش به مناسبت گرامیداشت یاد و نام مرحوم سیدمحمد حسین شهریار دلنوشته ای را در قالب یک اثر تصویری پیش روی مخاطبان قرار داده بود که در آن به بررسی ابعاد و زوایای مختلف دیدگاه های این شاعر بزرگ ادبیات پارسی به موسیقی ایرانی پرداخته است.

فخرالدینی در بخش هایی از این یادبود تصویری که در فضای مجازی با عنوان شب های شهریار و شهریاران ادب پیش روی مخاطبان قرار گرفته بود، نوشته است: استاد محمد حسین شهریار علاقه بسیار فراوانی به موسیقی داشت و خود نیز با موسیقی ایرانی آشنا بود؛ اولین معلم شهریار در شعر و موسیقی بنا به گفته خودش مادرش بوده، او در شعر زیبای ای وای مادرم چنین می گوید: او با ترانه های محلی که می سرود با قصه های دلکش و زیبا که یاد داشت، از عهد گاهواره که بندش کشید و بست، اعصاب من به ساز و نوا کوک کرده بود.

او شعر و نغمه در جان و دلم به خنده کاشت شهریار دانستن موسیقی را برای شاعر، شرط اول می داند، خود در مقدمه کلیات دیوانش در جلد دوم چنین می نویسد: از این جهت است که شعرای اولیه در همه اقوام و ملل دنیا موسیقی دان ها بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای «شهریار» موسیقی هیچ وقت مبتذل نشد/ روایتی از یک وابستگی!

برای «شهریار» موسیقی هیچ وقت مبتذل نشد/ روایتی از یک وابستگی!