مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 07:352021-09-18اقتصادي

نگاهی به اهمیت راهبردی بندر چابهار


توسعه بندر چابهار و منطقه آزاد تجاری مرتبط با آن قطع نظر از شرایط مقطعی و عارضی در افغانستان و سایر کشورهای منطقه، اهمیتی پایدار در راهبردهای کلان کشوری جمهوری اسلامی ایران دارا است.

- توسعه بندر چابهار و منطقه آزاد تجاری مرتبط با آن قطع نظر از شرایط مقطعی و عارضی در افغانستان و سایر کشورهای منطقه، اهمیتی پایدار در راهبردهای کلان کشوری جمهوری اسلامی ایران دارا است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، داوود احمدی کارشناس مطالعات هند در یادداشتی با عنوان نگاهی به اهمیت راهبردی بندر چابهار نوشت: چابهار به عنوان مهمترین بندر تجاری در خارج از خلیج فارس، از نظر سیاست و استراتژی ملی و در مواقع جنگ و بحران های منطقه نقطه کلیدی برای تنفس اقتصادی بازرگانان خارجی کشور و ضمانتی برای گردش کار صنایع و فعالیت های اقتصادی آن محسوب می شود.

در واقع، بندر چابهار دروازه ترانزیت شرق ایران و یک منطقه راهبردی برای توسعه ترانزیت و صنایع محسوب می شود.

بندر چابهار در محل تلاقی دو کریدور ترانزیتی جهانی شمال-جنوب و شرق- غرب قرار گرفته است که این امر مهمترین مزیت های محور شرق کشور است.

از سویی دیگر، این بندر به علت نزدیکی به کشورهایی مانند افغانستان، پاکستان و آسیای میانه، در آینده ای نزدیک با اتصال به شبکه ریلی کشور اهمیت ویژه ای در تزانزیت کالا به کشورهای اطرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به اهمیت راهبردی بندر چابهار

نگاهی به اهمیت راهبردی بندر چابهار