مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 08:052021-09-18اقتصادي

تأمین 5 هزار تن بذر گندم برای کشت پاییز کشاورزان کرمانی


مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: علی رغم اینکه در سال گذشته خشکسالی و شرایط بارندگی مناسبی در سطح استان نبود، اما توانسته ایم بذر مورد نیاز گندم کاران استان را تهیه کنیم.

- محمد رییسی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: چند روز دیگر سال زراعی جدید شروع می شود و به همین دلیل باید تمهیدات لازم جهت کشت های پاییزه به ویژه گندم که یک محصول مهم و استراتژیک است، انجام شود که یکی از مولفه های مهم در تولید محصول گندم استفاده از بذر مناسب و اصلاح شده است که قطعا در افزایش کمی و کیفی محصول نقش بسیار موثری دارد.

وی بیان کرد: در راستای تحقق این امر تشکل ها و تعاون های تحت پوشش تعاون روستایی با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی شمال و جنوب استان و نظارت مرکز تحقیقات کشاورزی استان در مراحل مختلف اعم از کاشت، داشت، برداشت و همچنین عملیات بوجاری، ضدعفونی و فرآوری بذر گندم اقدام کرده اند.

مدیر تعاون روستایی استان کرمان گفت: علی رغم اینکه در سال گذشته خشکسالی و شرایط بارندگی  مناسبی در سطح استان نبود، اما توانسته ایم بذر مورد نیاز گندم کاران استان را تهیه کنیم .

رییسی با اشاره به اینکه اکنون بالغ بر 5 هزار تن بذر گندم تامین و آماده تحویل به کشاورزان داریم، افزود: ظرفیت بسیار خوبی در سطح استان در زمینه تولید بذرهای مختلف از جمله گند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین 5 هزار تن بذر گندم برای کشت پاییز کشاورزان کرمانی

تأمین 5 هزار تن بذر گندم برای کشت پاییز کشاورزان کرمانی