مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 شهریور 1400 ساعت 16:402021-09-18بين الملل

تراژدی تسلیحات آمریکایی باقی مانده در افغانستان


پایگاه اینترنتی وابسته به کنگره آمریکا در گزارشی به تسلیحات آمریکایی باقی مانده در افغانستان اشاره کرد و نوشت که این تسلیحات تنها یکی از تراژدی های خروج آمریکا از افغانستان بوده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری هیل در گزارشی به تسلیحات آمریکایی جامانده در افغانستان پرداخت.

در این گزارش آمده است: ژنرال کنت مک کنزی فرمانده فرماندهی مرکزی آمریکا روز 30 آگوست (8 شهریور) و زمانی که تکمیل خروج آمریکا از افغانستان را اعلام کرد، گفت که نیروهای آمریکایی بخشی از تجهیزات آمریکایی که در این کشور باقی مانده را از کار انداخته اند.

وی در ادامه سخنانش گفت: این تجهیزات هرگز قابلیت استفاده مجدد را نخواهند داشت .

مک کنزی در این سخنرانی تنها به سه نمونه از تجهیزات اشاره کرد.

70 وسیله نقلیه مقاوم در برابر مین، 27 وسیله نقلیه چندمنظوره با قابلیت حرکت بالا (Humvees) و 73 هواپیما که مک کنزی گفته دیگر پرواز نخواهند کرد.

این فرمانده آمریکایی هیچ اشاره ای به نوع این هواپیماها نکرده و هیچ چیزی درباره تجهیزات آمریکایی که واشنگتن به ارتش افغانستان انتقال داده و طالبان آن را به تصرف خود در آورده بودند، نکرد.

در واقع مک کنزی به سرنوشت تجهیزات آمریکایی باقی مانده در افغانستان که طی 20 سال جنگ از آن استفاده می کرده اشاره ای نکرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تراژدی تسلیحات آمریکایی باقی مانده در افغانستان

تراژدی تسلیحات آمریکایی باقی مانده در افغانستان