فقر اخلاق اجتماعی در حوزه های علمیه با تأکید بر دیدگاه امام خمینیبدون توجه به پندارها و رفتارهای اخلاقی امام خمینی که برخاسته از اندیشه و اعتقاد دینی او بود، نمی توان پیرامون اخلاق اجتماعی ـ به ویژه در حوزه های علمیه ـ سخن گفت. - پایگاه خبری جماران؛ اشاره: پژوهشگران اخلاقی، اخلاق را به چند بخش تقسیم می کنند. یکی از آنها اخلاق اجتماعی ست. یعنی اخلاق دیگرگرایی. ازجمله ویژگی این گونه اخلاق: اهتمام به امور دیگران و جامعه، خیرخواهی و مهربانی و رحمت و شفقت به دیگران، رعایت قوانین اجتماعی برای منفعت همگانی و. این ویژگی نتیجه در اجتماع و بین مردم بودن است. یادداشت پیش رو می خواهد نشان دهد که شوربختانه این گونه اخلاق که نیاز اساسی و مبرم این روزگار است، در بین حوزه های علمیه که باید الگو و حامل چنین اخلاقی باشند ـ به دلیل فقر اساتید اخلاق برجسته در این زمینه ـ کم رنگ شده است. در این نوشته قصد داریم با معرفی سیره نظری و عملی یکی از اساتید بنام اخلاق در حوزه های علمیه ـ امام خمینی ـ نشان دهیم که در گذشته حوزه های علمیه از چنین استادانی برخوردار بوده که مردم نگاه خوش بینانه و پیوندی محکم با روحانیت و حوزه های علمیه داشتند؛ و اگر قرار باشه این پیوند ادامه یابد، باید فکری به حال فقر اخلاق اجتماعی در حوزه های علمیه شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |