مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 03:352021-09-20اقتصادي

آذربایجانی ها 5 کیلو کمتر از میانگین کشور ماهی می خورند


مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: سرانه مصرف ماهی و آبزیان با وجود تلاش های صورت گرفته در این استان به 7.

5 کیلوگرم در سال 1399 رسیده است، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، قاسم جعفروند در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: به علت استقبال از مراکز زنده فروشی ماهی توسط مصرف کنندگان بدلیل قیمت مناسب و کیفیت بالای ماهی در این مراکز و سود بیشتر ناشی از عرضه مستقیم برای تولید کنندگان به خاطر حذف واسطه ها و نیز جهت پیشبرد و اصلاح سیاستهای بهبود در زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره، صدور و ساماندهی مجوزهای عرضه ماهی زنده در دستور کار مدیریت شیلات استان قرار گرفت.

وی افزود: در سال گذشته که مزین به سال و نیز با اصلاح و بهبود در زنجیره ارزش از مزرعه تا سفره و همراهی متولیان دولتی و خصوصی و تولید کنندگان، با وجود مشکلات فراوان، تولید آبزیان بخصوص در زمینه ماهیان سردآبی، شتابی قابل قبول داشت و در تولید قزل ‍آلا 21درصد افزایش تولید ثبت شد.

جعفروند با بیان اینکه برای تحقق تولید و پشتیبانی و مانع زدایی از آن در سال جاری  عوامل متعددی باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند، گفت: پرورش دهندگان با توجه به شرایط فعلی باید الگوهای مدیریتی و تولیدی مزارع خود را تغییر دهند و در کنار آن اصلاح ساختار بازار و تهیه و بکارگیری نهاده ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آذربایجانی ها 5 کیلو کمتر از میانگین کشور ماهی می خورند

آذربایجانی ها 5 کیلو کمتر از میانگین کشور ماهی می خورند