مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 04:202021-09-20اجتماعي

فرش تبریز در انحصار بی توجهی ها


تبریز، پایتخت فرش دستبافت جهان و قطب تولید فرش های اصیل دستبافت در کشور و دنیا است اما این هنر دیرین در خطه ی آذربایجان طی چند سال گذشته و به خصوص در دوران شیوع کرونا با چالش های فراوانی مواجه شده است.

- ایسنا/آذربایجان شرقی تبریز، پایتخت فرش دستبافت جهان و قطب تولید فرش های اصیل دستبافت در کشور و دنیا است اما این هنر دیرین در خطه ی آذربایجان طی چند سال گذشته و به خصوص در دوران شیوع کرونا با چالش های فراوانی مواجه شده است.

با توجه به پیشینه غنی آذربایجان به مرکزیت تبریز در تولید فرش های نفیس دستبافت توسط هنرمندان خوشنام و ماهر، در سال 1394 این شهر به عنوان پایتخت جهانی فرش دستبافت در یونسکو به ثبت رسید و خانه کلکته چی به عنوان دبیرخانه آن انتخاب شد.

هنر فرش تبریز در طول 3000 سال قدمت خود، قالی بافان هنرمند و با استعداد بسیاری را تربیت کرده که شمار آن در مخیله ما نمی گنجد.

این هنر به حدی در بطن زندگی مردم خطه ی آذربایجان رخنه کرده که در هر گوشه ای از این دیار، ریشه های قالی بافی را می توان یافت.

از نخ هایی که با پشم گوسفندان منطقه بر روی دار قالی، هنر اصیل بافندگی را به تصویر می کشند تا دستان هنرمندی که با هر چرخش خود، تار و پودی از عشق را بر روی آن جاری می کنند، همگی نشانی از فرهنگ دیرین این مرزوبوم دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش تبریز در انحصار بی توجهی ها

فرش تبریز در انحصار بی توجهی ها