مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 06:202021-09-20اجتماعي

کسب روزی از ضایعات/ وقتی بطری های پلاستیکی خوراک بازیافت می شوند


حسین بیات که از دغدغه مندان محیط زیست است توانسته با راه اندازی مجتمع بازیافت بخش قابل توجهی از بطری هایی پلاستیکی را به چرخه تولید بازگرداند و برای 24 نفر شغل ایجاد کند.

- خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند، حسین بیات که 39 سال سن دارد و اهل ازنا است به دلیل دغدغه اش نسبت به محیط زیست به سمت بازیافت بطری های پلاستیکی رفته و امروز نه تنها در استان بلکه در کشور حرف برای گفتن دارد و برای حدود  24 نفر شغل ایجاد کرده است.

  او می گوید: با شرایط تولید در کشور و به تبع در استان یا باید دیوانه باشی یا عاشق که بتوانی دوام بیاوری من هم دیوانه بودم هم عاشق محیط زیست و به همین دلیل با وجود سختی ها کوتاه نیامدم و ادامه دادم.

او می گوید: یادم هست سال 96 به منطقه دره تخت که یکی از مناطق گردشگری ازنا است رفته بودم زمانی که بطری ها و زباله های رها شده را دیدم در ذهن من جمع آوری و بازیافت آنها کلید خورد، برای همین به تبریز برای دیدن خط بازیافت رفتم اما متوجه شدم که بازیافت موضوعی تخصصی است، پس از آن به باقرآباد تهران که مکان ضایعاتی هاست مراجعه کردم و روزهای زیادی را سپری کردم تا از نزدیک تفکیک زباله ها را بببینم جالب است از هر کسی سوال می کردم چیزی به من نمی گفتند اما کوتاه نیامدم و مشتاقانه دنبال کردم تا بالاخره اواخر سال 96 استارت کار را زدیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسب روزی از ضایعات/ وقتی بطری های پلاستیکی خوراک بازیافت می شوند

کسب روزی از ضایعات/ وقتی بطری های پلاستیکی خوراک بازیافت می شوند