مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 10:102021-09-20بين الملل

تجاوز رژیم صهیونیستی به ثروت ملی لبنان


وزیر خارجه لبنان اقدام رژیم صهیونیستی در عقد قرارداد اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه با لبنان را تجاوز این رژیم به ثروت ملی این کشور خواند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، عبدالله بوحبیب وزیر خارجه که از مدت ها پیش در خارج از لبنان بسر می برد، طی ساعات آینده به لبنان می آید و قرار است نشستی را با بوحبیب در این خصوص برگزار کند.

اخیرا اخباری منتشر شده است که نشان می دهد رژیم صهیونیستی با شرکت Halliburton قراردادی در خصوص اجرای عملیات اکتشاف نفت و گاز در منطقه مورد مناقشه با لبنان امضا کرده است.

اوایل اکتبر گذشته نبیه بری رییس مجلس نمایندگان (پارلمان) لبنان از توافقنامه چارچوب مذاکرات برای ترسیم مرزی جنوب لبنان تحت نظارت سازمان ملل و میانجی گری آمریکا خبر داده بود.

لبنان و رژیم صهیونیستی بر سر ترسیم منطقه اقتصادی ویژه لبنان، نزاع دارند و دور نخست مذاکرات غیرمستقیم ترسیم مرزهای دریایی بین لبنان و رژیم صهیونیستی 14 اکتبر گذشته آغاز شد و در حالیکه مساحت منطقه مورد مناقشه حدود 860 کیلومتر مربع تعیین شده بود اما تیم کارشناسان نظامی و غیرنظامی پس از بررسی ها لازم مشخص کردند که منطقه مورد مناقشه بیش از این عدد است و به حدود 2290 کیلومتر مربع می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاوز رژیم صهیونیستی به ثروت ملی لبنان

تجاوز رژیم صهیونیستی به ثروت ملی لبنان