مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 شهریور 1400 ساعت 23:302021-09-20سياسي

آیت الله محقق داماد: جهل دینی خطری است که متوجه جامعه ماست


آیت الله محقق داماد رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران گفت: آنچه که امروزه در همسایگی ایران در افغانستان شاهد هستیم، نشان دهنده این مهم است که متفکران، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ آیت الله مصطفی محقق داماد رییس گروه مطالعات اسلامی فرهنگستان علوم ایران در مراسم رونمایی کتاب کاوش مسائل اساسی ایران گفت: تحولات اجتماعی بر عهده مراکز علمی است و اگر مراکز علمی حرکت نکنند سطح فکری جامعه متحول نخواهد شد و در جلسات مربوط به کتاب کاوش مسائل اساسی ایران بر طرح مسائل و مشکلات مردم در اجتماع آزادانه تاکید می شد.

وی افزود: آنچه که امروزه در همسایگی ایران در افغانستان شاهد هستیم، نشان دهنده این مهم است که متفکران، علما، دانشمندان و غیره به فکر تحول فکری توده ها نبوده اند و این خطر که دوباره جهل، تاریکی و ظلمت بر اجتماع سایه اندازد نیز وجود دارد.

این حقوقدان تاکید کرد: جریانات پیش آمده در افغانستان اعلام خطر برای بازگشت جامعه به سمت ارتجاع است و متاسفانه تحول فکری در جامعه رخ نداده و تزریق خرافات به مردم در جریان است.

محقق داماد ادامه داد: در این بین سوالاتی از قبیل اینکه چه باید کرد که جامعه از جهل مطلق به خصوص جهل دینی نجات پیدا کند؟، مطرح است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیت الله محقق داماد: جهل دینی خطری است که متوجه جامعه ماست

آیت الله محقق داماد: جهل دینی خطری است که متوجه جامعه ماست