مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 01:452021-09-20سياسي

شاکله یک پرونده با حضور دو یا چند مقام تحقیق بهتر شکل می گیرد


شاکله و سنگ بنای یک پرونده می تواند با حضور دو یا چند مقام تحقیق بهتر و جامع تر شکل گرفته و از اشتباهات قضایی و اطاله دادرسی و نقض آرا در مراجع بالاتر پیشگیری نماید.

- یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: شاکله و سنگ بنای یک پرونده می تواند با حضور دو یا چند مقام تحقیق بهتر و جامع تر شکل گرفته و از اشتباهات قضایی و اطاله دادرسی و نقض آرا در مراجع بالاتر پیشگیری نماید.

عباس تدین در گفت وگو با ایسنا درباره آموزش ضابطین، نحوه ارتباط قضات و ضابطین، بازنگری در ساختار دادسرا و تدوین دستورالعمل همکاری با ضابطین که اخیرا دادستان کل کشور به آن اشاره کرده بود، گفت: براساس مقررات آیین دادرسی کیفری ضابطان دادگستری تحت نظارت و تعلیمات دادستان از لحظه کشف جرم تا اجرای تصمیمات قضایی اقدام می نمایند.

وی افزود: در حقیقت، بازوی اجرای عدالت و رکن رکین پرونده های قضایی ضابطان دادگستری هستند که در جرایم مشهود نیز از طیف گسترده ای از اختیارات مانند دستگیری اشخاص و توقیف اموال و اشیا برخوردارند.

این کارشناس مسائل حقوقی گفت: نحوه عملکرد این مجریان عدالت، با توجه به رویارویی مستقیم آنان با تابعان حقوق و شهروندان بسیار مهم خواهد بود و عملکرد آنان در قضاوت جامعه معیار و میزان اعمال و اجرای عدالت و تحقق دادرسی منصفانه و عادلانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاکله یک پرونده با حضور دو یا چند مقام تحقیق بهتر شکل می گیرد

شاکله یک پرونده با حضور دو یا چند مقام تحقیق بهتر شکل می گیرد