مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 شهریور 1400 ساعت 11:402021-09-21بين الملل

مقام عراقی: سه یگان رزمی آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی از عراق خارج می شوند


سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق خبر داد که تا پایان ماه جاری میلادی، سه یگان رزمی آمریکا از پایگاههای «عین الاسد» و «حریر» خارج خواهند شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، تحسین الخفاجی سخنگوی ستاد عملیات مشترک عراق امروز سه شنبه تأکید کرد که این کشور دیگر به نیروهای رزمی خارجی در خاک خود نیاز ندارد.

الخفاجی به خبرگزاری اسپوتنیک گفت که گفت وگوی راهبردی با آمریکا باعث شد تا بر سر خروج نیروهای رزمی این کشور از عراق توافق حاصل شود.

وی خبر داد که بر اساس این توافق، تا پایان ماه جاری میلادی، سه یگان رزمی آمریکا از پایگاههای عین الاسد و حریر خارج خواهند شد.

الخفاجی با بیان اینکه این نیروها به خارج از عراق خواهند رفت، گفت که این کشور فقط نیازمند آموزش و تجهیز تسلیحاتی در زمینه نیروی هوایی است.

الخفاجی به تازگی از آغاز روند خروج نیروهای آمریکایی از خاک عراق خبر داد و گفت آمریکا درخواستی مبنی بر حضور نیروهای رزمی اش در عراق نداشته است.

وی تصریح کرد در راستای اجرای دستاوردهای گفت و گوی راهبردی، نیروهای آمریکا خروج را با تعداد زیاد آغاز کرده اند.

آمریکایی ها جزء در بخش محدودی از پایگاه عین الاسد، اردوگاه یا مراکز [حضور] ندارند که آن هم تحت فرماندهی عراق اداره می شود و همچنین پایگاه الحریر .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام عراقی: سه یگان رزمی آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی از عراق خارج می شوند

مقام عراقی: سه یگان رزمی آمریکا تا پایان ماه جاری میلادی از عراق خارج می شوند