مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 06:502021-09-22اقتصادي

سیب زیردرختی بزرگ ترین چالش باغداران


رییس اداره تعاون روستایی مراغه گفت: خرید 10 هزار تن سیب صنعتی مراغه برای فرآوری آغاز شده است.

- موسوی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در مراغه اظهار داشت: سیب درجه 3 و صنعتی این شهرستان با هدف جلوگیری از هدررفت سیب زیردرختی و تبدبل آن به فرآورده خریداری می شود.

وی افزود: در راستای حمایت از باغداران پنج هزار تن سیب توسط سازمان تعاون روستایی استان با همکاری صندوق توسعه کشاورزان و پنج هزار تن نیز از طرف سازمان تعاون روستایی کشورخریداری می شود.

موسوی اضافه کرد: محصول خریداری شده جهت فرآوری و تبدیل به کنسانتره و آبمیوه به استان های خراسان جنوبی، گرگان، اصفهان و شیراز منتقل خواهد شد.

به گفته رییس تعاون روستایی مراغه، با این اقدام یکی از یکی از بزرگ ترین چالش های باغداری شهرستان برای عرضه سیب زیر درختی رفع می شود.

وی گفت: ایجاد تامل بین باغداران و واحدهای فرآوری محصولات باغی، جلوگیری از فساد ضایعات سیب، افت قیمت ها و جلوگیری از واسطه گری و حمایت از کشاورزان از دیگر اهداف این طرح است.

موسوی با بیان اینکه سیب درجه 3 به قیمت روز خریداری می شود، افزود: خرید سیب زیردرختی برای فرآوری از 10 روز پیش آغاز شده است.

سالانه در شهرستان مراغه بیش از 300 هزار تن سیب درختی تولید و با توجه به شرایط آب و هوایی 8 تا 12 درصد از این محصول بصورت زیردرختی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیب زیردرختی بزرگ ترین چالش باغداران

سیب زیردرختی بزرگ ترین چالش باغداران