مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 08:352021-09-22سياسي

بُعد اجتماعی شخصیت مشکاتیان تاثیر هنرش را دوچندان می کرد


در کنار وجوه هنری پرویز مشکاتیان، شخصیت اجتماعی او و دغدغه ای که نسبت به کشور و همراهی و همدلی که با هموطنانش داشت، تاثیرات هنری اش را در جامعه و موسیقی ایران دوچندان می کرد.

- ایسنا/خراسان رضوی یک کارشناس موسیقی گفت: در کنار وجوه هنری پرویز مشکاتیان، شخصیت اجتماعی او و دغدغه ای که نسبت به کشور و همراهی و همدلی که با هموطنانش داشت، تاثیرات هنری اش را در جامعه و موسیقی ایران دوچندان می کرد.

کیوان فرزین در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: این روحیه و ویژگی از دیرباز در آثار و گفت وگوها و نقل قول هایی که از یاران و همراهان مشکاتیان می شنویم، به وضوح دیده می شود و گوشه گیری ها و حتی مرگ نابهنگامش نیز گویی تذکر و تاییدی بود بر همین همدلی، همراهی و درد مشترکی که با مردمان کشورش داشت.

وی ادامه داد: استاد پرویز مشکاتیان بی شک یکی از قله های تاریخ موسیقی ایران است.

نقش و تاثیرگذاری او در موسیقی ایران را از زوایای متعدد و متنوعی می توان بررسی کرد؛ مثلا سنتورنوازی و قطعاتی که برای سنتور نوشته شده، آهنگسازی و شخصیت اجتماعی او نمونه هایی از زوایای مختلف شخصیت هنری او است.

فرزین تصریح کرد: در حوزه سنتورنوازی و قطعاتی که برای این ساز نوشته شده، اگر نگوییم مشکاتیان در کنار استاد فرامرز پایور که بی شک پس از او و تقریبا بدون فاصله ای محسوس تاثیرگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بُعد اجتماعی شخصیت مشکاتیان تاثیر هنرش را دوچندان می کرد

بُعد اجتماعی شخصیت مشکاتیان تاثیر هنرش را دوچندان می کرد