مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 09:202021-09-22بين الملل

من افغانی هستم یا ایرانی؟


موضوع حقوق شهروندی یک مسئله همچنان مبهم در کشورمان به ویژه در مورد اتباع خارجی و مهاجرانی است که عمدتاً به خاطر جنگ رخت کوچ از کشورشان بسته و سالیان سال در کشورمان زندگی می کنند، - حقی که به فرد اجازه می دهد که براساس آن از حقوق خود در هر کشوری دفاع کند.

ز.

ح یکی از دختران افغانستانی ساکن یزد است که در یزد متولد شده و در همین شهر تحصیلات خود را گذرانده است.

او ضمن نارضایتی از برخورد همشهریان با خود و خانواده اش، به ایسنا می گوید: من افغانستان را ندیده ام و شاید یکی از مهمترین آرزوهایم برگشتن آرامش به کشورم افغانستان باشد تا بتوانم به آنجا برگردم و در سرزمین مادری‎ام زندگی کنم اما مسئله اینجاست که افغانستان امنیت ندارد و خانواده ام نیز قصد برگشتن ندارند.

وی اضافه می کند: هنوز هم در برخی از اقدامات نمی توانیم مانند یک ایرانی باشیم و با وجود این که برای زندگی در ایران مبالغی را نیز پرداخت می کنیم با این وجود هنوز هم از برخی حقوق محروم هستیم.

وی که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای اروپایی را دارد، می گوید: اقوام ما سال هاست که در این کشور اروپایی زندگی می کنند و خانه خریداری کرده و حق شهروندی دارند و فرزند آنها که متولد آن کشور است، شناسنامه و تابعیت نیز گرفته است اما من هنوز مانند یک ایرانی پذیرفته نشده ام و تصمیم دارم از ایران بروم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

من افغانی هستم یا ایرانی؟

من افغانی هستم یا ایرانی؟