مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 31 شهریور 1400 ساعت 12:452021-09-22اقتصادي

نبود کتاب فروشی در دهاقان/غم نان جای امور فرهنگی را گرفته است


نبود تقاضا و ارائه تسهیلات لازم، منجر به عدم راه اندازی کتاب فروشی در دهاقان شده است و نبود قدرت خرید کافی توسط مردم و عدم همراهی مسئولان نیز بر بار این معضل افزوده است.

- - گروه استان ها، الهام هاشمی: مطالعه کلمه ای است که بیشتر بر زبان روشنفکران، دانشجویان، اساتید و محققان جاری می شود و قطعاً فردی که روزانه و حتی هفتگی ساعاتی را به مطالعه کتاب های غیر درسی اختصاص دهد، انسان باسواد و منطقی به شمار می رود اما در حال حاضر در کشورمان ایران بیشتر ساعات مطالعه به دروس مدرسه و دانشگاه اختصاص یافته است و افراد با کتاب های غیر درسی بسیار بیگانه هستند و همین امر منجر به انتشار آمار نگران کننده و تأسف باری از سرانه مطالعه ایرانیان در دنیا شده است.

بنا بر آمار منتشر شده 30 تا 35 میلیون نفر در ایران مطالعه غیر درسی دارند و عدد 5.

12 دقیقه به عنوان سرانه مطالعه در ایران اعلام شده است؛ عجیب است کشور متمدنی که مردمانش حافظ، سعدی، مولانا و شعراء، علما و حکمای بسیاری پرورش داده است چرا باید در این روزگار پر از تکنولوژی و پیشرفت از مطالعه دور شود و به گونه ای به انزوا فرو رود.

متأسفانه در حال حاضر در ایران محصولات فرهنگی از جمله کتاب جز کالاهای لوکس به شمار می رود؛ برخی خانواده ها در چیدمان دکوراسیون منزل قسمتی از اتاق را محل قرار گرفتن کتاب ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نبود کتاب فروشی در دهاقان/غم نان جای امور فرهنگی را گرفته است

نبود کتاب فروشی در دهاقان/غم نان جای امور فرهنگی را گرفته است