مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 05:452021-09-23اقتصادي

دستانی که ظرافت را مهمان زیورآلات می کند/ سفر سنگ از دل معدن تا کارگاه کارآفرینی


برای تهیه گزارش به کارگاه ساناز مرادی رفتم؛ همان هنرمندی که سنگ های سخت قیمتی و نیمه قیمتی را تبدیل به نگین های پر زرق و برق می کند و به آنها روح می بخشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ممسنی، هنر گوهرتراشی امروزه مورد استقبال و توجه قرار گرفته و به شغلی پر درآمد برای فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی و افراد دیگر با هر سطح سوادی درآمده است.

ساناز مرادی یکی از فارغ التحصیلان رشته زمین شناسی است که سال 1363 در روستای رازیانه کاری شهرستان ممسنی متولد و به طور اتفاقی به سمت گوهرتراشی ترغیب شد.

برای تهیه گزارش ابتدا به مغازه وی که در زیرزمین یکی از پاساژهای نورآباد بود رفتم، وارد مغازه اش با چیدمان خاصی که داشت، شدم و ساناز با لبخندی که در زیر ماسکش خودنمایی می کرد با من احوال پرسی نمود.

نزدیک به یک ساعت، نه من حرفی زدم و نه خانم گوهرتراش و سکوت تمام مغازه را فرا گرفته بود اما من هم در این میان تمام سنگ های سختِ رافی (تراش نخورده) که آنجا بود را در دست می گرفتم و آنها را لمس می کردم.

سنگ هایی که ابتدا سخت هستند و بعد به دست گوهرتراش هایی مانند ساناز مرادی با لطافت و ظرافت خاصی تبدیل به نگین های پر زرق و برق می شوند.

نگین انگشترهایی که در مغازه بود، رنگ و لعاب خاصی داشتند و گویا یک هنرمند ماهر رنگ تک تک آنها با هم مخلوط کرده بود و روی آن نقش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستانی که ظرافت را مهمان زیورآلات می کند/ سفر سنگ از دل معدن تا کارگاه کارآفرینی

دستانی که ظرافت را مهمان زیورآلات می کند/ سفر سنگ از دل معدن تا کارگاه کارآفرینی