مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 مهر 1400 ساعت 10:002021-09-23سياسي

نقش آفرینی طلاب در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی


قائم مقام حوزه های علمیه کشور، حضور طلاب را سبب اعتلای فرهنگی و دینی جامعه برشمرد و گفت: طلاب دینی در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی نقش آفرین هستند.

- ، حجت الاسلام حمید ملکی ظهر پنجشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه بابل ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه شیعی فاصله بین ایمان و عمل است که باید برطرف شود و این کار فاضلان و عالمان است، افزود: برخی شناسنامه ای شیعه هستند اما مطابق قرآن و سیره ائمه زندگی نمی کنند درحالی که باید در مقام عمل شیعه بود.

قائم مقام حوزه علمیه های کشور عنوان کرد: روحانیون باید در تواضع، ادب وسلوک و سکونشان برگرفته از رفتار پیامبران باشند زیرا هیچ گاه ترویج دین بدون اخلاص صورت نخواهد گرفت.

ملکی با بیان اینکه حضور طلاب موجب اعتلای فرهنگی دینی جامعه می شود، تاکید کرد: باید در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد و حضور طلاب در حوزه های علمیه تقویت شود.

وی گفت: تحصیل در حوزه های علمیه در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی بسیار مهم است و باید این امر مهم مورد تاکید قرار گیرد ودر جامعه بسط وگسترش یابد.

در این مراسم امام جمعه شهرستان بابل نیز گفت: در گذشته 16 مدرسه علمیه در سطح شهرستان بابل فعالیت می کردند و علما، فقها و مراجع بزرگی از این شهرستان به جهان اسلام معرفی شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش آفرینی طلاب در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی

نقش آفرینی طلاب در ترویج فرهنگ و معارف اسلامی