مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 06:502021-09-25اجتماعي

نقشه خاک و اهمیت توجه به آن


دانشیار گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه شهرکرد در خصوص اهمیت تهیه نقشه خاک، گفت: اهمیت ندادن به خاک، تغییر غیر اصولی کاربری اراضی، کشت های بی رویه و نامناسب باعث تخریب اراضی و تخلیه آب های زیرزمینی شده و افزایش ریزگردها و آلودگی خاک و آب و هوا را در پی دارد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری دانشیار گروه علوم و مهندسی خاک دانشگاه شهرکرد در خصوص اهمیت تهیه نقشه خاک، گفت: اهمیت ندادن به خاک، تغییر غیر اصولی کاربری اراضی، کشت های بی رویه و نامناسب باعث تخریب اراضی و تخلیه آب های زیرزمینی شده و افزایش ریزگردها و آلودگی خاک و آب و هوا را در پی دارد.

محمدحسن صالحی در گفت وگو با ایسنا یکی از مشکلات رایج در کشور در ارتباط با خاک ها را نبود پایگاه داده خاک دانست و اظهار کرد: در نقاط مختلف کشور یا نقشه خاک وجود ندارد و یا در صورت وجود این نقشه ها یا قدیمی هستند و همچنین این نقشه ها در مقیاس کوچک تهیه شده اند که برای توصیه های مدیریتی کارایی لازم را ندارند.

وی با بیان اینکه خاک یکی از اجزای اکوسیستم است، افزود: هر نوع مطالعه ای مانند تعیین نوع کاربری زمین و تعیین الگوی کشت که به نحوی با خاک ارتباط داشته باشد، نیازمند اطلاعات دقیق و کافی از خاک است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقشه خاک و اهمیت توجه به آن

نقشه خاک و اهمیت توجه به آن