مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 09:252021-09-25اقتصادي

ناسا یک ماهواره 4 میلیون دلاری به فضا می فرستد


این اولین ماموریت یک تاسواره است که ناسا بودجه آن را فراهم کرده تا به بررسی این سیارات بپردازد و قابلیت های این فناوری را بررسی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از دیلی میل، یک ماهواره چهار میلیون دلاری که اندازه ای مشابه جعبه برشتوک صبحانه دارد اواخر این ماه به فضا می رود تا به رصد ویژگی های فیزیکی سیارات فراخورشیدی موسوم به مشتری داغ از جمله داغ ترین سیاره ای که تاکنون کشف شده است، بپردازد.

این ماهواره با نام Colorado Ultraviolet Transit Experiment به اختصار CUTE یک ماهواره کوچک یا تاسواره(CubeSat) است که طی ماموریتی هفت ماهه به بررسی سیارات فراخورشیدی می پردازد.

این ماموریت اولین ماموریت یک تاسواره است که ناسا بودجه آن را فراهم کرده تا به بررسی این سیارات بپردازد و قابلیت های این فناوری را بررسی کند.

کوین فرانس (Kevin France)، محقق آزمایشگاه بولدر دانشگاه کلرادو در حوزه فیزیک فضایی(LASP) و محقق اصلی این تحقیقات در بیانیه ای گفت: ناسا با این آزمایش می خواهد بفهمد که چه میزان آزمایش علمی می توان با یک ماهواره کوچک انجام داد.

این تاسواره به همراه ماهواره لندست 9 سوار بر موشک اطلس 5 از پایگاه نیروی هوایی وندنبرگ در لامپوک در روز 27 سپتامبر(5 مهر) به فضا خواهد رفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناسا یک ماهواره 4 میلیون دلاری به فضا می فرستد

ناسا یک ماهواره 4 میلیون دلاری به فضا می فرستد