مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 11:502021-09-25بين الملل

پرده دیگری از جنایات ارتش میانمار؛ در روستای «یاو» چه گذشت؟


پس از پنج سال از جنایات ارتش میانمار علیه روستاییان فقیر منطقه «یاو»، روستاییان میانماری پرده ای از این جنایات را افشا کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالیکه هزاران تن از مسلمانان روهینگیا در نتیجه رفتارهای وحشیانه ارتش میانمار جان خود را از دست دادند و دهها هزار نفر دیگر نیز از آن ها در نتیجه خشونت های ارتش میانمار آواره شدند، هم اکنون ساکنان روستای مونگ یاو که ناحیه ای دور افتاده در استان شان در میانمار است، پرده ای از رفتارهای وحشیانه ارتش میانمار در حمله به این روستا را فاش کردند.

  بنا بر گزارش وبگاه ایراوادی ، منطقه یاو که زمانی پناهگاه صلح و آرامش بود، هم اکنون به یک منطقه جنگی تبدیل شده است که گروههای مقاومت غیرنظامی در حال نبرد با ارتش میانمار هستند.

در 16 سپتامبر (26 شهریور ماه) سال 2016، نظامیان ارتش میانمار به روستای بزرگی در منطقه یاو با جمعیت سه هزار و 800 نفر حمله بردند و روستا را به آتش کشیدند و دهها نفر را با خود ربودند و 18 نفر از جمله نوجوانان را با سلاح های سنگین کشتند و دست کم 20 خانه را به آتش کشیدند.

یکی از ساکنان روستا در توصیف حمله وحشیانه نظامیان ارتش میانمار به منطقه تاو گفته است: ما از ترس این که روستای ما مورد حمله قرار گیرد و به آتش کشیده شود، یک گروه دفاعی تشکیل دادیم و وقتی آن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرده دیگری از جنایات ارتش میانمار؛ در روستای «یاو» چه گذشت؟

پرده دیگری از جنایات ارتش میانمار؛ در روستای «یاو» چه گذشت؟