مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 13:202021-09-25اجتماعي

شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک در ایلام ایجاد شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک و مسائل این حوزه در دادگستری استان خبر داد.

- ایسنا/ایلام مدیرکل حفاظت محیط زیست ایلام از تشکیل شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک و مسائل این حوزه در دادگستری استان خبر داد.

غلامرضا ابدالی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس ماده 22 قانون حفاظت از خاک مصوب خرداد ماه سال 1398 جهت بررسی جرائم آلودگی خاک توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بایستی شعبه ویژه رسیدگی به این جرائم اختصاص یابد که با پیگیریهای بعمل آمده و مساعدت رییس کل محترم دادگستری استان ایلام این شعب مشخص و معرفی گردیدند.

وی افزود: بر اساس ماده 14 قانون حفاظت خاک در صورت بروز هرگونه آلودگی خاک، واحد آلاینده باید فوراً موضوع را به نزدیکترین اداره حفاظت محیط زیست گزارش نموده و با هماهنگی این اداره نسبت به پاکسازی خاکهای آلوده اقدام نماید.

ابدالی ادامه داد: در صورت عدم توجه به پاکسازی خاک و عدم اطلاع رسانی، آلوده کننده خاک مشمول جرائم قابل ملاحظه ای خواهد شد که در قانون مذکور پیش بینی شده است.

وی به منابع محدود خاک کشور و عدم تجدید پذیر بودن آن در بازه زمانی کوتاه مدت و وابستگی حیات تمام موجودات به وجود منابع خاک اشاره کرد و از هموطنان خواست تا هر گونه آلودگی خاک ناشی از تخلیه پسماند و زباله در مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک در ایلام ایجاد شد

شعب ویژه رسیدگی به جرائم آلودگی خاک در ایلام ایجاد شد