مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 13:252021-09-25بين الملل

ابراز تمایل مشروط کره شمالی برای شرکت در اجلاس بین کره ای


یک روز بعد از رد درخواست سئول برای اعلام رسمی پایان جنگ کره از سوی پیونگ یانگ، خواهر رهبر کره شمالی گفت کشورش در صورت اطمینان از احترام متقابل می تواند در اجلاس بین کره ای شرکت کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس،  خبرگزاری دولتی کِی سی اِن اِی کره شمالی امروز (شنبه) به نقل از کیم یو جونگ خواهر رهبر کره شمالی گزارش داد پیونگ یانگ در صورت اطمینان از احترام متقابل می تواند در اجلاس بین کره ای شرکت کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازرویترز، این اظهارات درست یک روز پس از آن مطرح می شود که کره شمالی از ایالات متحده و کره جنوبی خواست تا سیاست های خصمانه و استانداردهای دوگانه را در قبال آن قبل از اینکه مذاکرات رسمی برای پایان دادن به جنگ دو کره بین سال های 1950-1953 قابل انجام باشد، کنار بگذارند.

  کیم در بیانیه ای اعلام کرد: معتقدم تنها در صورت رعایت انصاف و احترام متقابل می توان ارتباط آرام بین شمال و جنوب را برقرار کرد و مسائلی مانند اجلاس بین شمال و جنوب قابل حل (برنامه ریزی) است.

مون جائه این رییس جمهور کره جنوبی روز سه شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، خواستار پایان رسمی جنگ کره شد.

  کره شمالی در واکنش، فشار کره جنوبی برای اعلام سیاسی پایان جنگ کره را به عنوان راهی برای بازگرداندن صلح رد و اعلام کرد که چنین اقدامی می توا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابراز تمایل مشروط کره شمالی برای شرکت در اجلاس بین کره ای

ابراز تمایل مشروط کره شمالی برای شرکت در اجلاس بین کره ای