مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 مهر 1400 ساعت 15:052021-09-25پزشكي

قارچ سیاه و آنچه باید بدانیم


دکتر راضیه السادات موسوی رکن آبادی گفت: بیماری قارچ سیاه یا «موکور مایکوزیس» اگرچه یک بیمای جدید نیست، اما یک بیماری نادر به حساب می آید.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، دکتر راضیه السادات موسوی رکن آبادی ،  متخصص پزشکی اجتماعی و طب پیشگیری دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یادداشتی نوشت:   چند وقتی است به ویژه از اوایل موج پنجم کرونا، اسم قارچ سیاه زیاد به گوشمان خورده و گاها در ما نگرانی و ترس ایجاد کرده؛ پس بهتر است با آن بیشتر آشنا شویم و آگاهانه با آن برخورد کنیم.

بیماری قارچ سیاه یا موکور مایکوزیس اگرچه یک بیمای جدید نیست، اما یک بیماری نادر به حساب می آید که بروز دو در میلیون دارد و عامل آن یک قارچ فرصت طلب است؛ به این معنی که منتظر فرصتی است تا به بدن ما حمله کند، اما این بیماری افراد سالم و با سیستم ایمنی طبیعی را درگیر نمی کند.

 مبتلایان به بیماری های زمینه ای مثل دیابت و یا کسانی که سیستم ایمنی شان ضعیف شده در معرض خطر بالای ابتلا به قارچ سیاه هستند؛ در واقع افراد مبتلا به سرطان ها و دریافت کنندگان شیمی درمانی، بیماران دریافت کننده پیوند، نوزادان نارس، بیماران HIV/AIDS و افرادی که داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی مصرف می کنند مثل دوزهای بالای کورتون ها باید بیشتر از دیگران مراقب خود باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قارچ سیاه و آنچه باید بدانیم

قارچ سیاه و آنچه باید بدانیم