مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 04:502021-09-26سياسي

لزوم بازنگری در طرح های انتقال آب


یک کارشناس ارشد مدیریت منابع آب گفت: لازم است ابرپروژه های انتقال آب از خلیج فارس، مورد تحقیق و تفحص مجلس قرار بگیرد و سیاست های موجود در این بخش بازبینی شود.

- داریوش مختاری در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به لزوم توجه به طرح های انتقال آب، اظهار کرد: در سال های اخیر به دلیل تنش های عمدتاً اجتماعی ناشی از انتقال آب بین حوضه ای در نقاط مبدأ و مقصد انتقال، این نوع انتقال آب ها همیشه با چالش های اجتماعی همراه بوده است، چالش های اجتماعی مذکور به حدی بوده که در بعضی از موارد به چالش های امنیتی در مقیاس های محلی و یا ملی بدل گشته است.

وی افزود: برای مصداق می توان به انتقال آب بین حوضه ای بین حوضه های آبریز کارون و زاینده رود اشاره کرد که به درگیری ها و تنش های اجتماعی بین استان های اصفهان و خوزستان، بین استان های اصفهان و چهارمحال و بختیاری و همچنین بین استان های اصفهان و یزد منجر شده است.

این کارشناس تاکید کرد: لازم است در نظام تصمیم گیری بخش آب کشور و به ویژه در جایگاه شورای عالی آب کشور که کلیدی ترین تصمیم های بخش آب از جمله پروژه های بزرگ انتقال آب در آنجا گرفته می شود نگاه دوباره داشت.

مختاری با بیان اینکه در این میان لازم است از تزریق بیشتر بودجه هنگفت بیش از 141 تریلیون تومانی انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان که تنها برای استح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم بازنگری در طرح های انتقال آب

لزوم بازنگری در طرح های انتقال آب