مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 05:152021-09-26اقتصادي

چطور نگرانی مالی کمتری داشته باشیم؟/گام هایی برای بهبود تفکر اقتصادی


یکی از دغدغه های این روزهای خیلی از مردم در شرایط اقتصادی پر نوسان، «نگرانی مالی» است اما چقدر از این نگرانی ها واقعی است؟ - نتوانید از پس قسط هایتان بر بیایید، اما نگرانی مالی این است که اگر فرزند شما بزرگ شد و شما نتوانستید خرج دانشگاه یا ازدواج او را بدهید، چکار باید بکنید! حتی افرادی که با آگاهی های اندکی پول در بازار بورس می گذارند با هر افت و خیزی دچار نگرانی مالی زیاد می شوند و حتی گاه دیده می شود که بعضی از آنها دچار بیماری های روحی یا جسمی می شوند.

پس اینجا مشخص می شود که نگرانی ها مالی به طرز فکر و رفتار افراد باز می گردد تا بحران هایی که به لحاظ اقتصادی در زندگی با آن مواجه می شوند.

حال ممکن است برایتان این سوال پیش بیاید که چطور می توانید این نگرانی ها را کاهش دهید و آیا اصلا می توان آنها را رفع کرد؟ ***چند سوال اساسی از خود بپرسید برای اینکه بتوانید از شر نگرانی های مالی خلاص شوید و ذهنتان را دسته بندی کنید چند سوال مهم می بایست از خود بپرسید: 1-پولم را برای چه چیز نیاز دارم و دقیقا چه چیز برایم اهمیت دارد؟ گاه افراد پولشان را بدون برنامه ریزی درست و بی هدف خرج می کنند و بعد هم دچار نگرانی مالی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چطور نگرانی مالی کمتری داشته باشیم؟/گام هایی برای بهبود تفکر اقتصادی

چطور نگرانی مالی کمتری داشته باشیم؟/گام هایی برای بهبود تفکر اقتصادی