مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 06:102021-09-26اقتصادي

بانک های دولتی و خصوصی سود مرکب نمی گیرند


درحالیکه یکی از گلایه های مردم از شبکه بانکی کشور اخذ سود مرکب است، دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی می گوید: هیچ یک از بانک های دولتی و خصوصی کشور سود مرکب نمی گیرند و این وصله دروغی است که به بانک ها می چسبانند.

- درحالیکه یکی از گلایه های مردم از شبکه بانکی کشور اخذ سود مرکب است، دبیر کل کانون بانک ها و موسسات اعتباری خصوصی می گوید: هیچ یک از بانک های دولتی و خصوصی کشور سود مرکب نمی گیرند و این وصله دروغی است که به بانک ها می چسبانند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وزیر امور اقتصادی و دارایی به تازگی در نامه ای از رییس جمهور درخواست کرده است تا به تولیدکنندگان بدهکار شبکه بانکی کشور در سقف مشخصی مهلت شش ماهه داده شود که بعد از حذف سود مرکب، بتوانند تسهیلات خود را تسویه کنند.

در این بین، یکی از گلایه های مردم و تولیدکنندگان از شبکه بانکی اخذ سود مرکب است؛ فرض کنید وامی با سود 20 درصدی از بانک دریافت می کنید و پس از گذشت دو ماه نتوانید اقساط آن را بپردازید، در این زمینه یک وجه التزام یا جریمه دیرکرد به شما تعلق می گیرد.

در ادامه بانک ها به جای اینکه در ماه سوم فقط وجه التزام را از اصل پول محاسبه کند، جریمه دیرکرد را از سود تعیین می کنند که این امر موجب می شود تا وام گیرنده چهار برابر وامی که گرفته است، بدهکار شبکه بانکی شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بانک های دولتی و خصوصی سود مرکب نمی گیرند

بانک های دولتی و خصوصی سود مرکب نمی گیرند