مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 مهر 1400 ساعت 06:152021-09-26بين الملل

ایجاد بازی برد-برد ایران، چین و سوریه در انتظار ابتکار عمل ایران


یکی از مشکلات ایران برای حضور در بازسازی سوریه تأمین سرمایه موردنیاز برای بازسازی است که این مشکل می تواند از طریق ایجاد همکاری با چین در سوریه حل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کشور از دستیابی به اهداف خود به صورت نظامی در سوریه، زمین بازی را به حوزه اقتصادی کشانده اند.

شروع این رویکرد از زمان بحران بود به صورتی که تروریست های دست نشانده به طور سیستماتیک مبادرت به از بین بردن زیرساخت های اقتصادی سوریه کردند و در ادامه این اقدامات ایالات متحده با اجرای تحریم سزار در 17 ژوئن 2020 موجب افزایش فشار اقتصادی بر سوریه شده است.

ایالات متحده با این کار مانع از ورود سرمایه برای بازسازی سوریه شده است.

این اقدامات ایالات متحده و هم پیمانان آن سبب شده تا نقش دوستان و هم پیمانان سوریه در دوره بازسازی نیز همانند دوران بحران، پررنگ شود.

دولت سوریه که قبل از این تحریم ها نیز بارها اعلام کرده بود که در دوران بازسازی اولویت با متحدان این کشور در دوران بحران است، بعدازاین تحریم ها هم تلاش کرده است تا با استفاده از ظرفیت مالی و فنی متحدان ازجمله ایران، اقتصاد و زیرساخت های خود را بازسازی کند.

ورود به بازسازی سوریه به معنای ورود به یک بازار 400 میلیارد دلاری است که در حال حاضر بسیاری از رقبا نیز به علت تحریم ها در آن حضور ندارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد بازی برد-برد ایران، چین و سوریه در انتظار ابتکار عمل ایران

ایجاد بازی برد-برد ایران، چین و سوریه در انتظار ابتکار عمل ایران